otv.gif
1.gif 3.gif 4.gif 5.gif 6.gif 2.gif
1.gif3.gif5.gif2.gif4.gif

200 Ron Gratis

Parteneriat OTV & F64

Prin parteneriatul OTV-ului cu F64 tot ce cumparati prin accesarea acestui banner, veti beneficia de un discount de 2% la comanda dumneavoastra.
camere foto

METROUL BUCURESTI - METROREX

METROUL BUCURESTI - METROREX


Informatii generale
Circulatia trenurilor se face pe 4 linii principale cu o lungime operationala de 62.23 km si 45 de statii deschise pentru accesul si deservirea calatorilor:
Magistrala I+III: Republica - Eroilor - Gara de Nord - Dristor I, cu ramificatie Eroilor - Industriilor
Magistrala II: I.M.G.B. - Pipera
Magistrala IV: Racord 2 Gara de Nord - 1Mai

Primul proiect al retelei de metrou a fost conceput in anii 1930 de catre Dimitrie Leonida si a devenit realitate incepand cu anul 1975. Aceasta retea de metrou a fost realizata in totalitate pe baza unor studii ale specialistilor romani cu echipamente fabricate in Romania. Proiectul si constructia au fost realizate de "Metroul S.A." Bucuresti, intreprindere specializata in astfel de lucrari.
Avand in vedere conditiile de sol, solutia aleasa pentru constructia celor mai multe statii si tunele a fost metoda "sapa si acopera". O alta metoda utilizata pentru constructia de tunele a fost sfredelirea (gaurirea) mecanica a pamantului sub suprafata la o adancime medie de 15 m.
Exploatarea zilnica a retelei de metrou este asigurata in medie de 50 de trenuri (39 in zile nelucratoare) ce transporta cca. 350.000 - 400.000 de pasageri in fiecare zi lucratoare. Accesul si calatoria pasagerilor se face pe baza de cartele magnetice eliberate la casele de bilete din statii. Controlul, validarea valabilitatii si permiterii accesului calatorilor in metrou se realizeaza prin trecerea cartelelor magnetice prin aparatele amplasate deasupra fiecarui punct de intrare.
Un tren de metrou are in general 2 sau 3 rame (grup de 2 vagoane), ceea ce inseamna ca un tren poate circula cu 4 sau 6 vagoane. Aceasta limita este data de lungimea maxima a peroanelor din statiile de metrou - 120 m.

Istoric
ˇ 3 Februarie 1975 - stabilirea proiectantului si a constructorului - "Intreprinderea Metroul Bucuresti" (din 1991 S.C. Metroul S.A.).
ˇ 1 Iunie 1977 - infiintarea operatorului de exploatare "Intreprinderea de Exploatare a Metroului Bucuresti" (D.C.S. al RSR 175).
ˇ 3 Octombrie 1991 - transformarea intreprinderii in "Regia Autonoma de Exploatare a Metroului Bucuresti" METROREX R.A. (HG 686).
ˇ 17 Iunie 1999 - transformarea regiei in "Societatea Comerciala de Transport cu Metroul -S.C. METROREX S.A. Bucuresti" (HG 482).
ˇ 16 Noiembrie 1979 - primul tren de metrou circula pe sectiunea Semanatoarea - Timpuri Noi, 8.63 km cu 6 statii
ˇ 28 Decembrie 1981 - Timpuri Noi-Republica, 10.1 km cu 6 statii,.
ˇ 19 August 1983 - se da in exploatare linia de ramificare Eroilor-Industriilor, 8.63 km cu 5 statii ( statia Gorjului a fost deschisa in 1991),
ˇ 22 Decembrie 1984 -Semanatoarea-Cringasi, 0.97 km cu 1 statie,
ˇ 24 Ianuarie 1986 - Depoul IMGB-Piata Unirii 2, 9.96 km cu 8 statii,
ˇ 25 Octombrie 1987 - Piata Unirii 2-Pipera, 8.72 km cu 6 statii,
ˇ 25 Decembrie 1987 - Cringasi-Gara de nord, 2.83 km cu 2 statii,
ˇ 17 August 1989 - Gara de Nord 1-Dristor 2, 7.8 km cu 6 statii,
ˇ 15 Ianuarie 1990 - Republica-Pantelimon, 1.43 km cu 1 statie,
ˇ 1 Martie 2000 - Gara de Nord 2-1 Mai, 3.6 km cu 4 statii.

In constructie:
ˇ Parc Bazilescu
ˇ 1 Mai-Laromet, 3.1 km cu 2 statii,
ˇ Nicolae Grigorescu-Linia de Centura, 4.7 km cu 4 statii. (Punere in siguranta si conservare).

Planuri de extensie a retelei de metrou:
ˇ Ghencea-Eroilor-Universitate cu extensie Mosilor-Obor-Colentina pe de o parte si Pantelimon, pe de alta
ˇ Gara de Nord-Gara Progresu, extensie a liniei 4 (Gara de Nord 2 - 1 Mai),
ˇ Extensie a retelei de metrou catre aeroporturile Baneasa si Otopeni.

Statii
Magistrala I + III: Pantelimon, Republica, Costin Georgian, Titan, Nicolae Grigorescu, Dristor 1, Mihai Bravu, Timpuri Noi, Piata Unirii 1, Izvor, Eroilor, Grozavesti, Semanatoarea, Crangasi, Basarab, Gara de Nord, Piata Victoriei, Stefan cel Mare, Bucur Obor, Iancului, Piata Muncii, Dristor 2
Magistrala I + III - cu ramificatie: Eroilor, Politehnica, Armata Poporuluim Gorjului, Pacii, Industriilor
Magistrala II - Depoul I.M.G.B, I.M.G.B, Aparatorii Patriei, Piata Sudului, Constantin Brancoveanu, Eroii Revolutiei, Tineretului, Piata Unirii 2, Universitate, Romana, Piata Victoriei 1, Aviatorilor, Aurel Vlaicu, Pipera
Magistrala IV - Gara de Nord 2, Basarab 2, Grivita, 1 Mai



Accesul la peroanele de imbarcare a calatorilor este permis numai dupa validarea legitimatiilor de calatorie trecute prin aparatele de validare si control.
Punctele de vanzare si distribuire a cartelelor sunt repartizate astfel:
In toate statiile :
ˇ "2 calatorii" pret: 2 RON
ˇ "10 calatorii" pret 6.5 RON
ˇ "abonament lunar" pret 20 RON
ˇ "abonament 1 zi" pret 3 RON
ˇ "abonament lunar elev/student" pret 10 RON

In statiile: Eroilor, Politehnica, P-ta Romana, P-ta Unirii 2, Gara de nord 1, Universitate:
ˇ "abonament lunar elev-student" - 50% din pretul abonamentului lunar In statia P-ta Unirii 1:
ˇ "donatori sange" - 50% din pretul abonamentului lunar

No comments: